FAQ

  • Hoe kan ik iets bij Juuls Jewelry bestellen? Heb je interesse in bepaalde sieraden en wil je iets bestellen? Klik in de webshop op ‘Bestel’ bij het betreffende product. Het artikel wordt automatisch in je winkelmandje gedaan. Je kunt er nu voor kiezen om door te gaan met shoppen of je gaat naar de kassa om af te rekenen. Je kunt ten alle tijden terugkeren naar jouw winkelmandje door te klikken op winkelwagentje boven aan in het menu.
  • Hoe weet ik of mijn bestelling goed is ontvangen? Na je bestelling in de webshop ontvang je eerst een automatische bevestigingsmail met een overzicht van de bestelling en de totale kosten. Daarna ontvang je binnen 3 dagen een update over je bestelling. Mocht je binnen 3 dagen niets gehoord hebben, neem dan contact op met info@juulsjewelry.nl.
  • Kan ik mijn bestelling annuleren of wijzigen? Je kunt je bestelling voor de betaling altijd annuleren en/of wijzigen in het winkelmandje. Na de betaling is dit via de webshop niet meer mogelijk. Je kunt dan het beste contact opnemen via info@juulsjewelry.nl.
  • Hoe kan ik veilig betalen? Juuls Jewelry kent twee manieren van veilig online betalen. Je krijgt tijdens het bestelproces automatisch deze vraag voorgelegd.
    • Overschrijven op  rekening NL14INGB0008253789 .n.v. J. Ingen-Housz @ Juuls Jewelry te Eindhoven. Voor buitenlandse klanten: IBAN/sepa: NL14INGB0008253789, BIC: INGBNL2A
    • Via Paypal: een internationaal internet betalingssysteem voor iedereen die een e-mailadres heeft. Je kunt veilig online betalen gebruikmakend van je creditcard of bankrekeningnummer. Kies tijdens het bestelproces voor Paypal. Je kunt ervoor kiezen om een account aan te maken of direct met je creditcard te betalen. In beide gevallen is het belangrijk dat je alle stappen volledig afrondt.
  • Wat zijn de verzendkosten? Verzendtarieven zijn afhankelijk van het gewicht. Je kunt voordat je bestelt heel makkelijk zien hoe hoog je verzendkosten zijn. Klik op het winkelwagentje en bekijk je bestelling. Kies vervolgens bij verzendkosten voor “lokaal tarief” of  “internationaal tarief”. Alle producten worden zorgvuldig verzonden in bubbeltjesenveloppe, brievenbuspakket of verzenddoos. Lees meer verzendinformatie in de Algemene Voorwaarden.
  • Wanneer wordt mijn bestelling geleverd? Als je betaalt via een overschrijving dan wordt je bestelling verzonden zodra Juuls Jewelry jouw betaling heeft ontvangen. In de regel duurt het 2-5 dagen voor je bestelling wordt geleverd. Bij betaling via Paypal wordt je bestelling nog dezelfde dag verzonden, mits op voorraad en voor 16.00 uur besteld. Is het product niet op voorraad dan streeft Juuls Jewelry ernaar om dit binnen 3 dagen af te handelen. Mocht dit echter niet lukken dan krijg je hierover vooraf bericht. Bij de op bestelling gemaakte artikelen wordt een levertijd afgesproken. Juuls Jewelry doet er alles aan om je bestelling zo snel mogelijk naar je toe te sturen maar is hierin afhankelijk van PostNL.
  • Kan ik wensen aangeven mbt de levertijd en het afleveradres? Dat kan. De gewenste levertijd kun je tijdens het bestelproces aangeven bij ‘opmerkingen’. Bij het invoeren van de adresgegevens kun je ook kiezen voor een ander afleveradres.
  • Hoe wordt mijn bestelling verzonden? Juuls Jewelry maakt voor het verzenden van je bestelling gebruik van PostNL. Alle producten worden verzonden in een bubbeltjesenvelop of een brievenbuspakket. Juuls Jewelry doet er alles aan om je bestelling zo snel en zo goed mogelijk naar je toe te sturen. Wij zijn echter niet aansprakelijk voor vertragingen, verlies en beschadigingen door toedoen van PostNL. Mocht dit jou overkomen neem dan contact op met info@juulsjewelry.nl. Juuls Jewelry probeert dan samen met jou tot een goede oplossing te komen.
  • Kan ik mijn bestelling ook op komen halen? Alleen in het geval van maatwerk (zie Sieraden op maat) is het mogelijk om een afspraak te maken. Voor bestellingen in de webshop is dat niet mogelijk, Juuls Jewelry verwerkt deze bestellingen uitsluitend via postverzending.
  • Het sieraad komt kapot aan. Wat moet ik doen? Als het artikel beschadigd aan komt zonder dat daarbij PostNL iets te verwijten valt, dan dien je direct na ontvangst contact op te nemen met Juuls Jewelry. In overleg wordt er dan gezocht naar een passende oplossing. Dit kan zijn: vervanging van hetzelfde product, terugstorten van het aankoopbedrag, het ontvangen van een tegoedbon of ander product. Hieronder lees je meer over de retourzending.
  • Kan ik een sieraad als cadeau bij iemand laten bezorgen? Dat kan. Juuls Jewelry zorgt ervoor dat het cadeau mooi ingepakt wordt afgeleverd, zelfs als het een pakje voor jezelf is. En wil je het pakje op een ander adres laten bezorgen met een persoonlijk kaartje eraan, dan kan dat ook. Je kunt jouw persoonlijk bericht op het bestelformulier bij ‘opmerkingen’ aangeven. Tijdens het bestelproces kun je desgewenst een ander afleveradres kiezen.
  • Hoe weet ik of een sieraad past? Bij alle artikelen staat een maat/lengte aangegeven, bij de armbanden een polsmaat. Je kunt zelf je polsmaat opmeten. Wil je liever een andere lengte of maat dan kun je jouw wens kenbaar maken tijdens het bestelproces bij ‘opmerkingen’.
  • Het sieraad past niet goed, kan het vermaakt worden? Mocht na ontvangst blijken dat het sieraad niet past en wil je het vermaakt hebben dan doen wij dat kosteloos (excl.verzendkosten retourzending). Je kunt dit voorkomen door de juiste maat vooraf goed op te meten en de juiste maat te bestellen.
  • Het sieraad op de foto ziet er anders uit dan het sieraad dat ik ontvangen heb. Hoe kan dat? Juuls Jewelry probeert de sieraden zo goed mogelijk weer te geven op de foto’s. Helaas zijn de kleurinstellingen van elk beeldscherm weer anders waardoor de kleur net iets anders kan overkomen. Hier kunnen geen rechten aan ontleend worden.
  • Mag ik een artikel ruilen? Als je niet tevreden bent mag je een artikel om welke reden dan ook ruilen (muv de op maat gemaakte sieraden). Je dient dit binnen 5 dagen aan ons te melden en het sieraad binnen 10 dagen naar ons terug te sturen. Hieronder lees je meer over de retourzending.
  • Heb ik garantie op een artikel? Op elk artikel zit 6 maanden garantie. Echter niet wanneer er sprake is van:
    • Natuurlijke slijtage.
    • Vlekken of verkleuringen veroorzaakt door water, parfum, cosmetica en de zuurgraad/PH-waarde van je huid.
    • Kralen of ornamenten die gebroken of beschadigd zijn doordat het sieraad is gevallen.
    • Klachten die ontstaan zijn door verkeerd gebruik van de sieraden.

    Mocht een sieraad, ondanks zorgvuldig gebruik, toch een defect gaan vertonen, en valt het binnen de garantie, dan wordt het kosteloos (m.u.v. de verzendkosten) door Juuls Jewelry gerepareerd of je kunt het ruilen tegen een andere sieraad voor hetzelfde bedrag. Hieronder lees je meer over de retourzending.

  • Mijn sieraad is stuk gegaan na de garantieperiode. Kan ik het nog laten repareren door jullie? Gaat een sieraad stuk buiten de garantieperiode dan kan Juuls Jewelry het repareren tegen een kleine vergoeding (afhankelijk van het sieraad + de kosten van eventueel extra materiaal en verzendkosten). Hieronder lees je meer over de retourzending.
  • Hoe kan ik mijn bestelling retour sturen? Omdat elk sieraad uniek is en omdat Juuls Jewelry vaak gebruik maakt van natuurlijke materialen kan het uiteindelijke sieraad afwijken van de foto’s op de website. Wij vinden het erg jammer als je om één of andere reden niet tevreden bent met onze sieraden. Als een sieraad (m.u.v. de op maat gemaakte sieraden) niet aan jouw verwachtingen voldoet dan kun je het, met opgaaf van de reden, naar ons terug sturen. Je hebt het recht je bestelling bij ons te annuleren mits je ons hiervan schriftelijk op de hoogte brengt niet later dan 5 dagen nadat je de bestelling hebt ontvangen. Je kunt dit doen door een e-mail te sturen naar info@juulsjewelry.nl of door te schrijven naar: Juuls Jewelry, Postbus 878, 5600 AW Eindhoven.
    • Geretourneerde artikelen dienen nieuw en ongebruikt te zijn en dienen te zijn voorzien van alle Juuls Jewelry labels. Wanneer meegeleverd dienen verpakkingen ook geretourneerd te worden. Retourzendingen die zijn beschadigd, vervuild of gewijzigd kunnen worden geweigerd en worden dan teruggestuurd naar de klant.
    • Wij raden je aan retourzendingen te verzekeren omdat je wettelijk verplicht bent zorg te dragen voor de artikelen en omdat je verantwoordelijk wordt gehouden voor alle schade aan de artikelen totdat wij deze retour hebben. Wij raden je ook aan een traceerbare manier van verzending te gebruiken en om het bewijs van verzending te bewaren voor het geval er twijfel ontstaat. Houd er rekening mee dat je zelf de kosten voor de retourzending dient te betalen.
  • Je bestelling retourneren
    • Een bestelling retourneren is simpel.  Open het retourformulier hier, vul het online in en print het uit. Voeg het ingevulde en uitgeprinte formulier toe aan de retourzending. Zorg er altijd voor dat wij het bestelnummer van de retourzending en jouw persoonlijke gegevens hebben. Geef daarnaast altijd duidelijk aan of je artikelen wilt retourneren of omruilen voor een ander artikel. Stuur alle artikelen die je wenst te retourneren of om te ruilen in één zending terug om ervoor te zorgen dat wij je retourzending zo snel mogelijk kunnen behandelen. Niet-identificeerbare retourzendingen worden waar mogelijk teruggestuurd naar de afzender.
    • Je kunt je bestelling terug sturen op elke veilige manier. Wanneer je een verzendservice gebruikt vergeet dan niet om een bewijs van verzending te vragen zodat je een bewijs hebt dat je het hebt verstuurd, mocht de zending verloren raken tijdens het versturen. Ons adres voor alle retourzendingen is Juuls Jewelry, Postbus 878, 5600 AW Eindhoven.
    • Je retourzending wordt binnen 3-5 werkdagen behandeld. Terugbetaling wordt automatisch gedaan op de (bank)rekening / creditkaart welke gebruikt is tijdens het plaatsen van de originele bestelling. Houd er rekening mee dat dit afhankelijk van de verwerkingssnelheid van je bank of creditcardmaatschappij tot wel 10 werkdagen kan duren.
  • Voorwaarden retourzendingen:
    • Je dient binnen 5 dagen aan ons te melden via een e-mail aan info@juulsjewelry.nl welk artikel je wilt retourneren (vermeld naam artikel en bestelnummer)
    • Je dient binnen 10  dagen het artikel naar ons terug te sturen (zie adres onderaan deze pagina). Zorg er altijd voor dat wij het bestelnummer van de retourzending en jouw persoonlijke gegevens hebben. Geef daarnaast altijd duidelijk aan of je artikelen wilt retourneren of omruilen voor een ander artikel. Stuur alle artikelen die je wenst te retourneren of om te ruilen in één zending terug om ervoor te zorgen dat wij je retourzending zo snel mogelijk kunnen behandelen. Niet-identificeerbare retourzendingen worden waar mogelijk teruggestuurd naar de afzender.
    • Verstuur de retourzending veilig in een bubbeltjesenveloppe of brievenbusdoos.
    • Na ontvangst van de retourzending zal Juuls Jewelry naar wens het aankoopbedrag op jouw rekening storten of een vervangend sieraad naar je toe sturen. Dit gebeurt alleen als het artikel in ongebruikte en onbeschadigde staat is.
    • Verzendkosten voor retourzendingen worden niet vergoed en ongefrankeerde retourzendingen worden niet geaccepteerd.
    • Bij vermissing vraagt Juuls Jewelry naar een verzendbewijs. Wil je geen risico lopen dat de verzending zoek raakt kies dan voor aangetekend verzenden.
    • Heb je een sieraad op bestelling laten maken dan kan dit in principe niet geretourneerd worden. Ben je echter, ondanks het gebruikelijke uitgebreide e-mailcontact vooraf, niet tevreden met het ontwerp dan maakt Juuls Jewelry eenmalig een ander ontwerp tegen een meerprijs van maximaal € 12,50 (afhankelijk van het ontwerp) + de kosten van eventueel extra materiaal en verzendkosten. Het is dan wel handig om vooraf goed na te denken over welke veranderingen je aan wilt laten brengen. Ook voor deze retourzending geldt dat de verzendkosten voor retourzendingen niet worden vergoed en ongefrankeerde retourzendingen niet worden geaccepteerd. Bij vermissing vraagt Juuls Jewelry naar een verzendbewijs. Wil je geen risico lopen dat de verzending zoek raakt kies dan voor aangetekend verzenden.
  • Je bestelling omruilen Als je toch een ander sieraad wil hebben raden we je aan om het artikel dat je wil omruilen te retourneren en de items die je wilt hebben op de normale wijze te kopen in onze webshop.
    • Een artikel omruilen is simpel.  Open het retourformulier hier, vul het online in en print het uit. Voeg het ingevulde en uitgeprinte formulier toe aan de retourzending. Zorg er altijd voor dat wij de naam/het bestelnummer van het om te ruilen product, jouw persoonlijke gegevens, en de maat waarvoor je het artikel wilt omruilen hebben. Stuur alle artikelen die je wenst om te ruilen in één zending terug om ervoor te zorgen dat wij uw retourzending zo snel mogelijk kunnen behandelen. Identificeerbare retourzendingen worden waar mogelijk teruggestuurd naar de afzender.
    • De verzendkosten voor de omgeruilde artikelen zijn gratis, woon je buiten de EU dan moet je mogelijk wel opnieuw belastingen en invoerrechten betalen. Omruilen is alleen mogelijk zolang de voorraad strekt.
  • Je bestelling wijzigen Het is niet mogelijk om een deel van je bestelling, de manier van verzending of de betaalmethode te veranderen wanneer je bestelling voltooid is. Wanneer je in de EU woont adviseren we je om je bestelling te annuleren en te retourneren aan ons op de manier zoals beschreven onder je bestelling retourneren’.
  • Defecte artikelen
    • Alle artikelen worden gecheckt op kwaliteit en fouten alvorens ze verpakt en verzonden worden. Mocht je een artikel toch niet in een perfecte staat ontvangen neem dan contact met ons op via info@juulsjewelry.nl. Artikelen worden als defect beschouwd als ze beschadigd worden ontvangen. Artikelen die zijn beschadigd als gevolg van slijtage worden niet beschouwd als defect.
    • Wanneer mogelijk zal Juuls Jewelry de artikelen repareren. Wij kunnen een defect artikel alleen omruilen voor hetzelfde product in dezelfde maat, zolang de voorraad strekt. De verzendkosten zijn gratis voor de te vervangen artikelen, woon je buiten de EU dan moet je mogelijk wel opnieuw belastingen en invoerrechten betalen. Wanneer een reparatie of vervanging niet mogelijk is zal het volledige aankoopbedrag worden vergoed.

    Bekijk hier de uitgebreide informatie over ruilen/retour.

Retouradres: Juuls Jewelry Postbus 878 5600 AW Eindhoven

  • Kan ik een workshop volgen bij Juuls Jewelry? Ja dat kan! Juuls Jewelry geeft met regelmaat workshops Sieraden maken in Eindhoven en op locatie. De workshop Sieraden maken duurt 2,5 uur en wordt gegeven bij Juuls Jewelry in Eindhoven of (in overleg) op locatie. Je kunt met een groepje aanmelden vanaf 4 personen, of individueel deelnemen aan de open workshops. Juuls Jewelry behoud het recht om open workshops te annuleren bij onvoldoende aanmeldingen. Meer informatie en hoe je kunt aanmelden staat op de pagina workshops Sieraden maken.De prijs van de workshop is € 29,50 per persoon. Dit is inclusief materialen, koffie/thee/lekkers en het gemaakte sieraad.De kosten voor de workshop dienen op de dag van de workshop contant te worden afgerekend. Juuls Jewelry rekent kosten voor minimaal 4 personen (ook al zijn er minder personen op de workshop aanwezig). Bij een workshop op locatie blijft de prijs hetzelfde en worden er daarnaast reiskosten berekend (€ 0,33 per km). Een workshop is definitief  geboekt wanneer u een bevestigingsmail van Juuls Jewelry heeft ontvangen.
  • Hoe kan ik een geboekte workshop annuleren? Annuleren van een geboekte workshop kan alleen schriftelijk of per e-mail via info@juulsjewelry.nl. U kunt uw boeking tot 7 dagen na ontvangst van de bevestigingsmail kosteloos annuleren.

– Annuleert u de workshop meer dan 21 dagen  voor aanvang van de workshop, dan behoudt Juuls Jewelry zich het voorrecht om een bedrag  van € 20 euro in rekening te brengen. – Annuleert u de workshop binnen 21 dagen tot 7  dagen voor aanvang van de workshop, dan brengt Juuls Jewelry € 40 euro in rekening. – Annuleert u de workshop binnen 7 dagen voor aanvang van de workshop dan brengt Juuls Jewelry € 60 euro in rekening.

  • Ik wil een sieraad op maat laten ontwerpen, kan dat? Ja, bij Juuls Jewelry kun je een sieraad op maat laten ontwerpen en vervaardigen. Dit kan een persoonlijk sieraad zijn, om cadeau te geven of voor jezelf, of bijvoorbeeld een sleutelhanger voor een groep collega’s of relaties. Je persoonlijke wensen voor het sieraad staan hierbij centraal. We nemen uitgebreid de tijd om je wensen voor je sieraad op maat te bespreken. Dit kan telefonisch, persoonlijk, via whatsapp (06-48219378) of via een e-mail. Naar aanleiding van je vraag nemen we contact met je op. In goed overleg wordt er een ontwerp gemaakt en sturen we je foto’s van het ontwerp. Als het sieraad klaar is kun je het komen ophalen bij Juuls Jewelry (gevestigd in Eindhoven) of we kunnen het opsturen via PostNL. De prijs van een sieraad op maat  is opgebouwd uit ontwerpkosten, materiaal- en verzendkosten. Je krijgt vooraf te horen wat de totaalprijs gaat worden.Een sieraad op maat kan in principe niet geretourneerd worden. Ben je echter, ondanks het gebruikelijke uitgebreide contact vooraf, niet tevreden met het ontwerp dan maakt Juuls Jewelry eenmalig een ander ontwerp tegen een nog te bepalen meerprijs (afhankelijk van het ontwerp) + de kosten van eventueel extra materiaal en verzendkosten. Het is belangrijk vooraf goed na te denken over welke veranderingen je aan wilt laten brengen in het sieraad. Ook voor deze retourzending geldt dat de verzendkosten voor retourzendingen niet worden vergoed en ongefrankeerde retourzendingen niet worden geaccepteerd. Bij vermissing vraagt Juuls Jewelry naar een verzendbewijs. Wil je geen risico lopen dat de verzending zoek raakt kies dan voor aangetekend verzenden.
  • Ik heb oude sieraden die heel speciaal voor mij zijn maar vind de modellen niet meer mooi, kan ik de materialen laten verwerken in een nieuw sieraad? Ja, dat kan! Juuls Jewelry neemt in dat geval jouw wensen met je door: persoonlijk, telefonisch of via e-mail. Je kiest zelf de onderdelen die je wilt gebruiken en wat je ervan wilt laten maken. Zelfs het model en de kleur kun je aangeven. Of laat je verrassen en laat het totale ontwerp aan Juuls Jewelry over. De prijs van een persoonlijk ontwerp is opgebouwd uit ontwerpkosten (afhankelijk van het soort sieraad), het gebruik van materialen en verzendkosten. Je krijgt vooraf te horen wat de totaalprijs gaat worden zodat je niet voor ongewenste verrassingen komt te staan.
  • Hoe kan ik een klacht indienen? Juuls Jewelry heeft graag tevreden klanten en probeert dan ook zorgvuldig met alles om te gaan. Mocht er desondanks toch een klacht zijn mail ons dan via info@juulsjewelry.nl. We proberen dan samen tot een goede oplossing te komen.