Ruilen en retour

Omdat elk sieraad uniek is en omdat Juuls Jewelry vaak gebruik maakt van natuurlijke materialen kan het uiteindelijke sieraad afwijken van de foto’s op de website. Wij vinden het erg jammer als je om één of andere reden niet tevreden bent met onze sieraden. Als een sieraad (m.u.v. de op maat gemaakte sieraden) niet aan jouw verwachtingen voldoet dan kun je het, met opgaaf van de reden, naar ons terug sturen. Je hebt het recht je bestelling bij ons te annuleren mits je ons hiervan schriftelijk op de hoogte brengt niet later dan 5 dagen nadat je de bestelling hebt ontvangen. Je kunt dit doen door een e-mail te sturen naar info@juulsjewelry.nl of door te schrijven naar: Juuls Jewelry, Generaal van Portlandlaan 2, 5623 KX Eindhoven.

Geretourneerde artikelen dienen, nieuw en ongebruikt te zijn en dienen te zijn voorzien van alle Juuls Jewelry labels. Wanneer meegeleverd dienen verpakkingen ook geretourneerd te worden. Retourzendingen die zijn beschadigd, vervuild of gewijzigd kunnen worden geweigerd en worden dan teruggestuurd naar de klant. Wij raden je aan retourzendingen te verzekeren omdat je wettelijk verplicht bent zorg te dragen voor de artikelen en omdat je verantwoordelijk wordt gehouden voor alle schade aan de artikelen totdat wij deze retour hebben. Wij raden je ook aan een traceerbare manier van verzending te gebruiken en om het bewijs van verzending te bewaren voor het geval er twijfel ontstaat. Houd er rekening mee dat je zelf de kosten voor de retourzending dient te betalen.

Je bestelling retourneren

Een bestelling retourneren is simpel. Open het retourformulier hier, vul het online in en print het uit. Voeg het ingevulde en uitgeprinte formulier toe aan de retourzending. Zorg er altijd voor dat wij het bestelnummer van de retourzending en jouw persoonlijke gegevens hebben. Geef daarnaast altijd duidelijk aan of je artikelen wilt retourneren of omruilen voor een ander artikel. Stuur alle artikelen die je wenst te retourneren of om te ruilen in één zending terug om ervoor te zorgen dat wij je retourzending zo snel mogelijk kunnen behandelen. Niet-identificeerbare retourzendingen worden waar mogelijk teruggestuurd naar de afzender. Je kunt je bestelling terug sturen op elke veilige manier. Wanneer je een verzendservice gebruikt vergeet dan niet om een bewijs van verzending te vragen zodat je een bewijs hebt dat je het hebt verstuurd, mocht de zending verloren raken tijdens het versturen.

Ons adres voor alle retourzendingen is Juuls Jewelry, Generaal van Portlandlaan 2, 5623 KX Eindhoven.

Je retourzending wordt binnen 3-5 werkdagen behandeld. Terugbetaling wordt automatisch gedaan op de (bank)rekening /creditkaart welke gebruikt is tijdens het plaatsen van de originele bestelling. Houdt er rekening mee dat dit afhankelijk van de verwerkingssnelheid van je bank of creditcardmaatschappij tot wel 10 werkdagen kan duren.

Voorwaarden retourzendingen:

  • Je dient binnen 5 dagen aan ons te melden via een e-mail aan info@juulsjewelry.nl welk artikel je wilt retourneren (vermeld naam artikel en bestelnummer)
  • Je dient binnen 10 dagen het artikel naar ons terug te sturen (zie adres onderaan deze pagina). Zorg er altijd voor dat wij het bestelnummer van de retourzending en jouw persoonlijke gegevens hebben. Geef daarnaast altijd duidelijk aan of je artikelen wilt retourneren of omruilen voor een ander artikel. Stuur alle artikelen die je wenst te retourneren of om te ruilen in één zending terug om ervoor te zorgen dat wij je retourzending zo snel mogelijk kunnen behandelen. Niet-identificeerbare retourzendingen worden waar mogelijk teruggestuurd naar de afzender.
  • Verstuur de retourzending veilig in een bubbeltjesenveloppe of brievenbusdoos.
  • Na ontvangst van de retourzending zal Juuls Jewelry naar wens het aankoopbedrag op jouw rekening storten of een vervangend sieraad naar je toe sturen. Dit gebeurt alleen als het artikel in ongebruikte en onbeschadigde staat is.
  • Verzendkosten voor retourzendingen worden niet vergoed en ongefrankeerde retourzendingen worden niet geaccepteerd.
  • Bij vermissing vraagt Juuls Jewelry naar een verzendbewijs. Wil je geen risico lopen dat de verzending zoek raakt kies dan voor aangetekend verzenden.

Heb je een sieraad op maat laten maken dan kan dit in principe niet geretourneerd worden. Ben je echter, ondanks het gebruikelijke uitgebreide contact vooraf, niet tevreden met het ontwerp dan maakt Juuls Jewelry eenmalig een ander ontwerp tegen een meerprijs + de kosten van eventueel extra materiaal en verzendkosten. Het is dan wel handig om vooraf goed na te denken over welke veranderingen je aan wilt laten brengen. Ook voor deze retourzending geldt dat de verzendkosten voor retourzendingen niet worden vergoed en ongefrankeerde retourzendingen niet worden geaccepteerd. Bij vermissing vraagt Juuls Jewelry naar een verzendbewijs. Wil je geen risico lopen dat de verzending zoek raakt kies dan voor aangetekend verzenden.

Je bestelling omruilen

Als je toch een ander sieraad wilt hebben raden we je aan om het artikel dat je wilt omruilen te retourneren en de items die je wilt hebben op de normale wijze te bestellen in onze webshop. Een artikel omruilen is simpel. Open het retourformulier hier, vul het online in en print het uit. Voeg het ingevulde en uitgeprinte formulier toe aan de retourzending. Zorg er altijd voor dat wij de naam/het bestelnummer van het om te ruilen product, jouw persoonlijke gegevens, en de maat waarvoor je het artikel wilt omruilen hebben. Stuur alle artikelen die je wenst om te ruilen in één zending terug om ervoor te zorgen dat wij uw retourzending zo snel mogelijk kunnen behandelen. Identificeerbare retourzendingen worden waar mogelijk teruggestuurd naar de afzender. De verzendkosten voor de omgeruilde artikelen zijn gratis, woon je buiten de EU dan moet je mogelijk wel opnieuw belastingen en invoerrechten betalen. Omruilen is alleen mogelijk zolang de voorraad strekt.

Je bestelling wijzigen

Het is niet mogelijk om een deel van je bestelling, de manier van verzending of de betaalmethode te veranderen wanneer je bestelling voltooid is. Wanneer je in de EU woont adviseren we je om je bestelling te annuleren en te retourneren aan ons op de manier zoals beschreven onder ‘je bestelling retourneren’.

Defecte artikelen

Alle artikelen worden gecheckt op kwaliteit en fouten alvorens ze verpakt en verzonden worden. Mocht je een artikel toch niet in een perfecte staat ontvangen neem dan contact met ons op via info@juulsjewelry.nl. Artikelen worden als defect beschouwd als ze beschadigd worden ontvangen. Artikelen die zijn beschadigd als gevolg van slijtage worden niet beschouwd als defect. Wanneer mogelijk zal Juuls Jewelry de artikelen repareren. Wij kunnen een defect artikel alleen omruilen voor hetzelfde product in dezelfde maat, zolang de voorraad strekt. De verzendkosten zijn gratis voor de te vervangen artikelen, woon je buiten de EU dan moet je mogelijk wel opnieuw belastingen en invoerrechten betalen. Wanneer een reparatie of vervanging niet mogelijk is zal het volledige aankoopbedrag worden vergoed.

Retouradres:

Juuls Jewelry, Generaal van Portlandlaan 2, 5623 KX Eindhoven