Resultaten enquête klanttevredenheidsonderzoek

Jullie mening als klant is van groot belang. Daarom is er in december 2021 een enquête rondgestuurd onder alle klanten van Juuls Jewelry die een workshop of kinderfeestje sieraden maken hebben gevolgd. De enquête is samengesteld door Lizzy Aarts, student van de Fontys Hogeschool Communicatie in Eindhoven.

Op basis van de resultaten van de enquête is er een klanttevredenheidsonderzoek opgesteld. Alle resultaten zijn verwerkt in een onderzoeksverslag, geschreven door Lizzy Aarts van Fontys Hogeschool Communicatie. Met de resultaten van het onderzoek kunnen we de workshops, kinderfeestjes en onze website verder verbeteren. Daarnaast maakte iedereen die de enquête en haar naam invulde kans op een gratis workshop.

In totaal hebben 150 klanten een enquete ontvangen. Hiervan zijn er 31 ingevuld teruggestuurd, een respons van ruim 20%! Hieronder staat een samenvatting van het onderzoeksverslag.

Samenvatting klanttevredenheidsonderzoek

Aanleiding:
Feedback van klanten over de workshops en kinderfeestjes
Feedback over de website en manier van communiceren

Doelstelling:
Achterhalen van de mening van de klanten over de dienstverlening van Juuls Jewelry en aangeven van mogelijke verbeterpunten.

Onderzoeksvraag:
Wat vinden de klanten van Juuls Jewelry van de workshops, kinderfeestjes, manier van communiceren en de website?

Onderzoeksmethoden:
Literatuurstudie, deskresearch en maken van enquêtes.

De 6 gouden regels van klantvriendelijkheid
Voorkeur contactkanalen van Nederlandse consumenten
Analyse website Juuls Jewelry:
Goed ontworpen en functioneel, in lijn met de merkstrategie, makkelijk in gebruik, geoptimaliseerd voor mobiel, goede snelheid, goed beveiligd via SSL, duidelijke CTA’s aanwezig, contactpagina aanwezig, goed vindbaar, goede interne linkstructuur, goede klantreviews.

Uitslag enquête:

De enquetes zijn gestuurd aan verschillende soorten klanten:

Met een eigen groep een workshop gedaan
Meegedaan met een open workshop
Een bedrijfsworkshop gevolgd
Aan een open kinderworkshop meegedaan
Een kinderfeestje geboekt

De meeste respondenten hebben deelgenomen aan een open workshop, gevolgd door een geboekte workshop voor een groep. Ook enkele respondenten hebben deelgenomen aan een bedrijfsworkshop of een kinderfeestje geboekt.

In hoeverre ben je tevreden over de volgende punten:
De locatie, de ontvangst, de materialen, gereedschappen en voorbeeldsieraden, de uitleg en begeleiding, het zelfgemaakte sieraad, de afronding, de prijs, de lengte van de workshop, de algemene mening.

Vrijwel alle respondenten gaven aan dat ze tevreden (10 respondenten) tot zeer tevreden (20 respondenten) waren over de genoemde punten. 1 respondent heeft ontevreden ingevuld.

Tips en opmerkingen:
Prima geregeld, enorm veel keus in kralen en mogelijkheden
Tijdens de workshop is er keuze uit een ketting, armband of tassenhanger, alle daarbij behorende technieken werden voor de hele groep uitgelegd, dit kostte veel tijd
Julia geeft goede uitleg en heeft mooie materialen beschikbaar, ik heb daarom een heel mooi sieraad kunnen maken
Geweldige dag voor mij en de kinderen. Eigenlijk geen enkel verbeterpunt.
Beter voorbereid zijn met bedeltjes
Was geweldig. We hebben genoten en een mooi sieraad als aandenken
De meeste gemaakte enkelbandjes zijn  los gegaan, marge mag hier iets ruimer
Bij een open kinderworkshop 2 vriendinnen naast elkaar laten zitten
Wij hebben twee keer een sieradenfeestje gehad en beide keren waren de meiden nog lekker aan het werk toen de tijd om was. Voor ons mag het best iets langer duren.
Het is erg leuk bij Juuls jewelry! Moet je zeker een workshop doen.
Het was hartstikke leuk!

Voorkeur van communiceren met Juuls Jewelry:
Via e-mail en whatsapp heeft de grootste voorkeur, bij 65% van de respondenten.

Hoe wordt de website van Juuls Jewelry gevonden:
48% kent de website via Google en 16% via Facebook, van horen zeggen is door 10% gekozen.

Hoe wordt de website van Juuls Jewelry ervaren:
45%  van de respondenten is positief over de website, gevolgd door 16% zeer positief, 13% is neutraal.

Suggesties voor verbeteringen op de website:
Meer laten zien welke kralen en bedels er beschikbaar zijn
Is allemaal helder
Ik vind de website er geweldig mooi uitzien, heel uitnodigend.

Social media
Juuls Jewelry wordt door 32% gevolgd op Facebook en door 10% op instagram.

Tips voor Juuls Jewelry:
Meer in het assortiment
Ga zo door
Nee, geen tips
Ga zo door!

Conclusies en aanbevelingen:
Door middel van deskreserach en fieldresaerch is er veel informatie verzameld over de klanttevredenheid.

De workshops:
Uit de enquetes blijkt dat de klanten zeer positief zijn over de workshops en kinderfeestjes. Het meeste is “zeer tevreden”aangevinkt bij de vragen.

Communiceren:
65% zegt de voorkeur te hebben voor contact via e-mail, gevolgd door 25% contact via whatsapp. 6% koos voor het contactformulier, 1 respondent koos voor telefonisch contact.

Het advies luidt om de huidige contacmogelijkheden te laten staan. Een extra mogelijkheid zoals een chat lijkt niet nodig. Ook is het advies om duidelijk te vermelden op de contactpagina dat er ook contact kan zijn via whatsapp.

Verbeterpunten uit deskresearch:
Afbeeldingen van de sieraden mogen groter op de mobiele device.
De snelheid van de website mag hoger.
Er mogen meer CTA knoppen komen op de website.
Het moet duidelijker worden dat je op de homepage icoontjes kunt klikken.
Er mogen meer recensies op de website.

Tot zover de samenvatting van het onderzoek.

Bedankt Lizzy Aarts voor het maken van de enquêtes en het klanttevredenheidsonderzoek. Dankzij het onderzoek hebben we input voor verbeteringen en weten nu ook dat veel klanten zeer tevreden zijn over de workshops van Juuls Jewelry!

Winnaar gratis workshop
Ook waren er vele respondenten geinteresseerd in de gratis workshop waarop ze kans konden maken. Inmiddels heeft de loting plaatsgevonden, op onze facebookpagina vind je de video met de bekendmaking. De winnares van de gratis workshop heeft inmiddels persoonlijk bericht gekregen.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.